Gecertificeerde en Ervaren Coaches

Training
Omgaan met Agressie & Geweld

Het doel van deze training is, de medewerkers zo te trainen en voor te bereiden op situaties binnen hun werk, dat zij die situaties op een professionele manier tegemoet kunnen treden.
De medewerkers worden zelfverzekerder in het contact met burgers, klanten, patiënten etc. Zelfs bij lastige en/ agressieve situaties, waardoor een meer professionele uitstraling ontstaat.

Dit betekent voor zowel de burger als de medewerkers een prettige en werkzame sfeer.

Neem contact met ons op Direct contact
Gecertificeerde Trainers
Werken voor grote organisaties
Duidelijke communicatie
Veel ervaring

De medewerkers worden zelfverzekerder in het contact met burgers, klanten, patiënten etc. Zelfs bij lastige en/ agressieve situaties, waardoor een meer professionele uitstraling ontstaat. Dit betekent voor zowel de burger als de medewerkers een prettige en werkzame sfeer.

Uit onze ervaringen met trainingen op het gebied van agressie en conflicthantering blijkt correct optreden en behouden van een effectieve communicatieve relatie, terwijl de cliënt vrij spel lijkt te hebben, een van de moeilijkste onderdelen van het werk. In onze trainingen wordt aan dit gegeven speciaal aandacht geschonken.

Het voordeel van deze aanpak is:

1. De medewerkers gaan ”dezelfde”taal spreken en een overeenkomstige aanpak in agressiehantering gebruiken. Hierdoor ontstaat een effectief leerklimaat en mogelijkheden om elkaar feedback te geven en van elkaar te leren.

2. Er is sprake van maatwerk omdat de casuïstiek voor de vaardigheidsoefeningen direct ontleend wordt aan de eigen praktijk van de deelnemers.

Veiligheidstraining & Coaching

Wij werken voor een groot aantal organisaties door heel Nederland.

Na de training kunnen de deelnemers:

  • Eigen fysieke reacties herkennen bij agressie en daar op een effectieve manier mee omgaan.
  • Gesprekstechnieken toepassen, waardoor de communicatie beter afgestemd wordt op de behoefte van de burger, klant, patiënt etc.
  • Op een effectieve manier omgaan met agressief gedrag van burgers, die bijdraagt aan de veiligheid van de medewerker en een agressiereducerende werking heeft op agressief gedrag van deze burgers.

Opzet
Deze training bestaat minimaal uit 2 aaneengesloten dagdelen.
De mogelijkheid bestaat de training uit te breiden met 3 dagdelen.

Neem contact met ons op

Voorbeeld programma training omgaan met agressie 2 dagdelen

Dagdeel 1

Theoretische onderdelen:

  • Uitleg programma
  • Kennismaking met trainer, acteur en cursisten, hierdoor wordt een veilige werksfeer gecreëerd. Gevraagd wordt naar ervaringen op agressie gebied en persoonlijke strategie bij agressie en lastig gedrag.
  • Brainstorm verbale en non verbale aspecten agressie.
  • Uitleg agressie piramide.
  • Herkenning vormen van agressie, theoretische uitleg.
  • Agressie reducerende technieken, theoretische uitleg.

Praktische onderdelen:

    • Oefening spanningscontrole, herkennen en ervaren persoonlijke ruimte.
    • Stress reducerende technieken.( managen van eigen spanning bij agressie)

Verzamelen van persoonlijke casuïstiek en leerdoelen.

Dagdeel 2

  • Carrousel oefening agressie
  • Oefengesprekken aan de hand van verzamelde casuïstiek met professionele acteur.
    (feed back middels video en persoonlijk van trainer en acteur)
  • Grenzen stellen in conflicten.

Afronding en evaluatie

Neem contact met ons op

Optioneel

Dagdeel 3

  • Rollenspellen op de “werkvloer” praktijksimulaties in realistische omgeving.
  • Tips veiligheid/onveiligheid/overmacht.
  • Beïnvloedbaar en minder beïnvloedbare situaties en overmacht situaties.

Afronding en evaluatie.

Dagdeel 4

  • Verdieping van situaties.
  • Persoonlijke effectiviteit in communicatie.
  • Opvang na agressie/calamiteit.

Dagdeel 5

  • Opstellen van agressie protocol.
  • Aandachtsmedewerker agressie.

Afronding en evaluatie.

Wat zeggen andere over onze trainingen en workshops

Beoordelingen 4.9 of 5

Wij krijgen 5 sterren van onze deelnemers

Oscar en zijn team hebben mij een hele goede training gegeven in weerbaarheid bij agressie door omstanders. Ik voel mij nu een stuk meer zelfverzekerd en kruip zonder angst in mijn uniform.

Jeanette
Ambulance medewerker

Ik heb de training omgaan met agressie bij Oscar gevolgd. De training heeft mij geboeid van de eerste tot de laatste minuut. Ik voelde mij erg veilig in de training en de oefengesprekken waren zeer realistisch.

Anisha
Medewerker ouderenzorg

De workshop “spanningscontrole “ is een aanrader. Het is een zeer confronterende workshop. Het heeft mij heel veel geleerd over mijn spanning en eigen (non) verbale reacties bij agressie en geweld. Het is een geweldige workshop voor een ieder die in de zorg werkt.

Guus
Psychiatrisch verpleegkundige